”Meidän yrityksen pitää teettää kotisivut, koska sellaiset nyt vaan pitää olla. Meidän ei tarvitse panostaa niihin kovin paljoa, koska ne ovat vain yhteystietojen ilmoittamista varten.”
Edellä oleva lainaus voi joskus pitää paikkansa, mutta lähes aina kotisivujen huolellisella suunnittelulla ja laadukkaalla toteutuksella voidaan saavuttaa lisäarvoa, joka pitkällä tähtäimella maksaa kotisivuihin käytetyn panostuksen moninkertaisena takaisin.
Ei turhia huteja
Kotisivujen suunnittelun yhteydessä selvitetään muun muassa sitä, kenelle ja millaisia tuotteita tai palveluja yritys tarjoaa, millaisia ovat yrityksen läheisimmät kilpailijat ja heidän sivustonsa, millainen mielikuva halutaan herättää, ja miten asiakasta halutaan palvella ja ohjata sivustolla.
Asiakaspalvelu ja selkeys edellä
Esimerkiksi myytävien tuotteiden rittävän tarkkojen tietojen ilmoittaminen kotisivuilla on hyvää palvelua, jota asiakas arvostaa. Lisäksi esimerkiksi tilausprosessia avaava ohjeistus ja takuun esiintuominen madaltaa asiakkaan kynnystä edetä asiassa.
