Onko WordPress-sivustoa helppo päivittää?

Tällaiseen kysymykseen moni WordPressin parissa työskentelevä törmää usein. Kysymys on hyvä ja aiheellinen, mutta siihen sisältyy monta puolta, joita kysyjä ei ehkä ole tullut ajatelleeksi.

1. Teksti ja kuvasisällön päivittäminen

Tämä on luultavimmin se, mitä kysyjä useimmiten tarkoittaa.

Toisin sanoen: Pystynkö itse päivittämään aukioloikoja tai yhteystietoja sivustolla vai pitääkö aina maksaa jollekin, joka sen tekee?

Tähän on helppo vastata, että jos hiiri pysyy kädessä ja tietokoneohjelmiston käytön opettelu ei tuota ylenmäärin harmaita hiuksia, sisällön päivittäminen varmasti onnistuu itse.

2. WordPress-alustan ja lisäosien päivittäminen

Tämä taas on asia, jota moni ei ehkä tule ajatelleeksi tiedustellessaan päivittämisen helppoutta.

Tähän voisin vastata, että WordPress-alustaa ja sen lisäosia pitää päivittää säännöllisesti, jotta tietoturva säilyy mahdollisimman hyvällä tasolla ja mahdolliset bugit tulevat paikatuiksi.

Tällaisten päivitysten tekeminen on tavallaan hyvin helppoa. Yksinkertaisimmillaan painetaan päivitysnappia, jolloin WordPress tai kyseinen lisäosa päivittyy automaattisesti.

Automaattipäivitykset

Vielä vaivattomampi tapa on asettaa päivitykset asentumaan taustalla automaattisesti. Tämän ominaisuuden saa päälle muutamalla filter-funktiolla tai lisäosan avulla.

Asiaan liittyy kuitenkin aina pieni riski siitä, että päivitettävä lisäosa ei olekaan päivityksen jälkeen yhteensopiva muiden lisäosien tai custom-ominaisuuksien kanssa.

No mikä nyt on sitten paras?

Tästä päästään asiaan, jonka viestimisen kanssa ammattilainen joutuu painiskelemaan: kuinka saan myytyä asiakkaalle ratkaisun, jonka tiedän olevan paras, mutta jonka myyminen pitää sisällään teknisten asioiden selittämistä, prosessin heikkouksien esiintuomista ja sen, että siitä tulee lisäkustannuksia sen perusjutun päälle, kun ammattilainen päivittää sivustoa?

Rakkaudesta lajiin

Pidän työstäni, ja se näkyy lopputuloksessa!

Voipi soittaa

Minut saa kiinni sähköpostin lisäsi myös puhelimitse.

Digityyppi palveluksessa

Autan mielelläni sinua ja yritystäsi kehittymään!

Aikataulu, joka pitää

Kyllä, aikataulut pitävät ja kommunikaatio pelaa!